Hållbara produkter.

Jag är ju som ni alla vet och har märkt en väldigt bra människa, och det står jag för inga problem.
Det gör ju att jag när jag har chansen och valet alltid tar det mest miljövänliga alternativet i till.ex mataffären, rättvise märkta bananer ALLTID närodlad potatis när den finns även fast den kostar 3 gånger så mycket, och nu senast självklart den komposterbara plastkassen på ICA fast den är dyr och IT och jag inte direkt toppar inkomst listan här i Sverige. Därför gör det mig riktigt ursäkta inte uttalet jävla förbannad när "Chef Göran" och "Konsult Eva" Armbågar sig fram till den billiga brasilianska regnskogsskövlande oxfilen som är 50 kr billigare kilot, och inte ens reflekterar över att det nu faktiskt finns en ny påse in town. Bara för att dom minsann ska ha råd att åka säkert i en stor Terränganpassad bil för att slippa bromsa i farthindrena efter att dom hämtat snorungen på dagis.
Nej skärpning, Jag kan fan inte rädda världen ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0