Vad fan är grejen?

Nu så här i juletider fylls ju hyllorna i affären med pepparkakor, vilket är väldigt trevligt enligt mig jag menar det är ju gott.
Tydligen duger det inte längre med bara pepparkakor nu för tiden för medelsvensson har hittat en ny överlägsen combo som verkar vara helt oemotståndlig.
Det går inte att nämna order pepparkaka idag utan att den man pratar med avbryter dig med "Ja men har du provat att ha på grönmögelost? Jag vet att det låter skitäckligt men det är verkligen jättegott" och får det att låta som om dom just förklarat meningen med livet för dig och kommit på den helt på egen hand.
Nej Svenssons ni var inte först med det här... jag har hört det förut och seriöst så gott är det inte faktiskt bara lite sorgligt att man försöker ha fest på pepparkakor som man kan köpa på rea för 10 kr hinken, det kan liksom inte bli pampigt.

Kommentarer
Postat av: Kain

Haha Jeppe, ska inte dissa resten av dina inlägg, men där slog du fan huvudet på spiken. Fan vad trött jag blir på det, vad hände liksom med vem kan få plats med flest pepparkakor i munnen samtidigt leken!?

2008-12-05 @ 15:56:39
Postat av: uf

Kains mor lärde mig hur man gör smeten till kakan.

Det är nog snart 20 år sedan. Men ett litet tips jag hörde för att förnya !! Ta creme fraiche istället för grädde. Det händer mycket på 20 år men vissa saker är tradition och då ändrar man inte

så fort på ett vinnande recept.

Vi kan ha en test vilket som är bäst när ni kommer hem. Pampigt eller ej det är tradition grabbar !

2008-12-12 @ 10:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0