Sjukvården...

Det var uppföljning på mina fingrar idag..
Hade en tid vid 14 hos vårdcentralen sen blev jag skickad till röntgen på US och var tillslut inte hemma fören kl 20.
Det visade sig iallafall att jag hade en fraktur i lillfingret eller "Femman" som det tydligen heter på sjukhusspråk.
Generellt sett måste jag säga att det känns som att det råder en fruktansvärd ineffektivitet på sjukhus och saker och ting måste kunna göras snabbare.. men det är bara vad jag tror.

I väntrummet fick jag lära mig lite saker av "Jag har ingen aning om hur jag kom hit ochjag bor 4 mil bort Peter" i väntrummet.

  • Att om man jobbar i norge om snickare så jobbar man 12 dagar sen är man ledig 9.
  • Att det är förbjudet i prata väntrum.
  • Att killen som skulle köpa godis ur godismaskinen ser lite bögig ut
  • Att ingen röker längre i sverige
  • Att det är förbannat svenskt att inte prata med andra människor

Så Over all en jävligt givande dag


Kommentarer
Postat av: uf

Det du beskriver om dina upplevelser igår kväll får mig att förstå att det var omöjligt att nå dig på telefon under eftermiddag och tidig kväll. Tyvärr så blev det inget köp av klubba. Att åka 1,5 mil och

upptäcka att det finns 3 olika varianter av önskad klubba,vilken tur att jag ringde affären först.

Det var säkert någon mening med det för dimman låg tät och ända ner på vägbanan.

2008-11-07 @ 09:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0