Folk som tycker synd om sig själv

Läste en bok på morgonen här:
Den handlade om en kvinna som förskingrat närmare en miljon kronor från ett daghem.

Det var det vidrigaste jag läst på ett bra tag, det gör mig så förbannad att läsa hur hon tycker så förbannat synd om sig själv för att ha förskingrat dessa pengar, hur hon tycker det är jobbigt för henne att inte hennes kollegor kan förstå hur hon gjort det.
Hela tiden skyller idioten på ett köpberoende att hon Stulit pengarna för att hon fick lov att köpa en ny tröja.. vilken idiot.

Lyssna på dessa rader när hon reflekterar över när hon fått sin dom  att hör och häpna hon ska få betala tillbaka pengarna i form av skadestånd:

"Jag är mycket missnöjd med detta resonemang som säger att jag medvetet förskingrat pengarna...kanske hade rätten resonerat annorlunda om shoppingmissbruk funnits som en diagnos ?
Veckan därpå skriver metro om domslutet. Artiklarna är vinklade och hela sanningen redovisas inte. Det är aldrig någon som är intresserad av att höra min version pressen sätt att skriva gör att jag känner mig kränkt och jag förstår känslan av att vara jagad när revet går."

Nej Enkelt sagt

VILKEN JÄVLA IDIOT.
såna här människor har jag ingen förståelse för. Allt är glas klart du Ann-Britt Aldeman är en TJUV och inget annat du skulle fan sitta inlåst.
Gnäll inte, det har du fan ingen rätt till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0