day 2

Hej hej hallå bloggen.

Dag två bestod av att åka bil de resterande 70 mil från det hotell vi hittade mitt i natten i West Virginia, till Cambellsville, Kentucky.

Efter att ha kört i 92 mil så var det dags att tanka hangarfartyget. Notan landade på ungefär 600 kr med andra ord ungefär lika mycket som man lagt på en enkelresa ner till Linköping, med Passaten.

Precis innan vi kom in i Cambellsville informerade Lisen om att Cambellsvile är ett så kallat Dry County dvs ingen alkolhol säljs där. Så det blev tvärnit på County gränsen och in på affären och införskaffa en låda Miller att ha till Pizzan som det blev när vi kom hem till Lisen’s pojkvän Titos Latino kompisar som varit så schysta att bjuda på husrum.

Om jag inte missminner mer var det 3 Venezuelare, 2 som spelare för universitets fotbollslag och den tredje för universitetets Basebolllag.

Campellsville vid dess första anblick verkar vara exakt den håla som Lisen hävdar att det ska vara, jag sett 2 High Schools, alldeles för många kyrkor, alldeles för många snabbmats ställen och ett stort jävla häkte.

DAMn it feels god to be an American

Eller inte som woody skulle sagt. 


Kommentarer
Postat av: uf

Cambellsville. Finns med i min kartbok på jobbet.

Dock inte mycken info om C på google. Men om min födelseort kan man hitta mycket info på google.

Ca 1000 inv på min tid där, hur många bor i C ?

2009-06-17 @ 11:25:46
URL: http://gelay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0