Lämnar bions värld

Var och såg filmatiseringen av "Män som hatar kvinnor" igår.
En film som svenskar tydligen tycker är enormt bra, vilket den inte var.
Tjuvlyssnade på andras diskussioner om filmen på vägen ut och det var det där klassiska riktigt trötta kommentarerna som är standard nu mera på svensk film sen Arn filmerna kom:

"Ja den var ju bra fast den var ju inte riktigt som boken."
"Hon/han såg inte ut som jag hade tänkt mig"
"Bra för att vara svensk"
"Boken var bättre"
bla bla bla

vad fan inte betyder de här omdömena att man sen går till sin bästa polare och säger : " SE DEN!!! den får en 4:a av mig lätt"
Vilket svenska folket måste ha gjort då helt sjukt många människor redan sett den.
Men det var inte det här som gjorde mig mest irreterad utan det är Svenska biopubliken måste ha världens sämsta humor.
Följande är hiskeligt roligt i deras ögon:
Lisbeth Salander (Naomi Rapace) kommer för första gången in stuga där Mikael Blomqvist arbetar, hon går raka spåret in och ser sig omkring och hör och häpna hon sätter upp en lapp med lite tejp på väggen.

Att det kostar 110 kr att gå på bio är inte anledningen till att jag kommer sluta med det, utan det är på grund av er svenska folket som jag inte någonsin kommer kunna njuta av en film på riktigt stor skärm igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0