Inte som på Teve

Var in på akuten igår för att vårdecentralen vägrade ge mig en läkartid här uppe i Falun eftersom jag numera är skriven i Linköping.
Mitt besök drog ut på tiden så jag blev kvar i nästan sex timmar. Man kan lugnt säga att det inte var de mest actionfyllda timmarna i mitt liv.
Varje gång man hörde dörrarna gå upp i entren hoppades man få se Dr. Green  inspringandes brevid en bår med en blodig mamma med tragiskt historia. Men istället kliver Majvor 73 in haltandes och sitter kvar länge och väl i incheckningsluckan bara för att ha någon att prata med. Nästa gång dörren öppnas blir ens fantasier avbrytna av att det gamla paret diskuterar hurvida dom ska välja "stark kaffe" eller vanligt "färskbryggt kaffe"

<inte blir det nå häftigare att vara sjuk när vårdgivarna inte heller fyller ens fantasi eller tv kriterier.
Mitt facit igår blev: Sjuksköterska 50+ som hatade sitt jobb, tog ekg och blodtryck på mig; och bekymrade sig inte alls för att hon blötte ner hela mig med sina sprayflaska när hon skulle sätta fast sugkopparna till ekgn. Läkaren blev som vanligt en hårig manlig invandrare som inte vågar fråga vad han sa. (inget fel på hårig manlig invandrare men inte min fantasi läkare).
När jag till slut ska ta blodprover knackar det på dörren och in kommer en medelålders kort, tjock bög inrullandes på en vagn och njuter i full grad när han får sticka hål i mig.

När blev det för mycket begärt med lite blod, sirener, krockar i hissen, skrik, korta kjolar på läkarstuderande, virriga mental patienter, rymmningar och lite goa hot och stämmningsansökningar?

Igår var nog värsta skadan en kille i 20 års åldern som haltade, och snyggaste kvinnan hon i luckan som kanke faktiskt kan har varit snygg för 30 år sedan innan 3 barn och 2 skillsmässor.

Kommentarer
Postat av: KAIN

Vad var du inne för då, dina särskrivningar? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2009-05-22 @ 21:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0